چاپ و طراحی بسته بندی کیسه فریزر و سفره

بسته بندی کیسه فریزر
نمونه کارهای طراحی بسته بندی

بسیاری از افراد علاقه‌ به کارهای تولیدی دارند و کسب‌و‌کار خود را راه میاندازند. اما باید بگوییم امروزه و باتوجه به تعداد رقبای زیادی که در حوزه وجود دارد، موفقیت در بحث تولید آنچنان ساده نخواهد بود. به طور مثال یکی از فاکتورهایی که در گذشته اهمیت خاصی نداشته است اما امروزه توجه ویژه‌ای به آن می‌شود طراحی لیبل بسته بندی محصول و به طور کلی ویژگی‌های ظاهری محصول است. فرآیند طراحی بسته بندی محصول یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی است که طی شدن اصولی آن به موفیت برند شما کمک بسزایی می‌نماید و این مورد وابسته به نوع محصول شما نیست به طوری که چاپ و بسته بندی کیسه فریزر، طراحی بسته بندی سبزیجات، طراحی بسته بندی زعفران، طراحی بسته بندی دانه ها و….. همه‌گی از میزان اهمیت یکسانی برخوردارند.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

اما ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تمام تمرکز خود را برروی مورد اول یعنی طراحی بسته بندی و جعبه کیسه فریزر گذاشته و تمام موارد مرتبط با طراحی بسته بندی آن را شرح دهیم. پس اگر شما نیز مشغول به فعالیت در این حوزه هستید یا تصمیم دارید برند خود را در این زمینه تاسیس نمایید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت طراحی جعبه کیسه فریزر و سفره در برندینگ

برخی کالاها به سبب برندهای قوی که در آن حوزه فعالیت دارند و یا تاثیر بسزای کیفیت در استفاده از محصول، نیازی به طراحی ظاهری آنچنان خاصی ندارند و بیشتر فعالیت خود را باید برروی ماندگار کردن برند در ذهن مخاطب متمرکز کنند، اما در برخی محصولات مانند کیسه فریزر این چنین نیست. در واقع اگر خود را به جای خریدار این محصول بگذارید و وارد یک فروشگاه شوید، متوجه خواهید شد که لزوما به دنبال یک برند خاص نمی‌گردید! بلکه محصول و برندی که بسته بندی جعبه خلاقانه و زیباتری داشته باشد، شما را به خود جلب می نماید.

به همین دلیل در این میان طراحی جعبه کیسه فریزر و سفره اهمیت بسزایی پیدا می‌کند، زیرا در صورت طراحی چشمگیر آن می‌توانید مطمئن باشید که مشتری در میان تنوع محصولات موجود مستقیم به سراغ محصول شما آمده و فرصت دیده شدن را به برند شما می‌دهد. این موضوع به تنهایی نشان خواهد داد که طراحی بسته بندی نایلون فریزر تا چه حد می‌تواند به افزایش فروش محصولات کمک کند و از یک رهگذر ساده یک مشتری باوفا بسازد.

بسته بندی کیسه فریزر

انواع طراحی بسته بندی کیسه فریزر

حال که به میزان اهمیت و تاثیر طراحی جعبه کیسه فریزر پی بردیم بهتر است به سراغ انواع بسته بندی‌های رایج این محصول رفته و با بررسی هرکدام اطلاعات خود را در این خصوص بالاتر ببرید. از انواع طراحی بسته بندی کیسه فریزر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بسته بندی ساده
  2. بسته بندی رنگی
  3. بسته بندی با چاپ
  4. بسته بندی چند لایه
  5. بسته بندی زیست تخریب پذیر
  6. بسته بندی جعبه ای
  7. بسته بندی دسته دار
  8. بسته بندی زیپ دار

بسته بندی کیسه فریزر و سفره

نکات مهمی که در طراحی بسته بندی کیسه فریزر باید به آن توجه کرد

بعد از بررسی انواع طراحی بسته بندی، پلاستیک بسته بندی کوچک یا کیسه فریزر بهتر است به سراغ نکاتی برویم که در هر نوع طراحی، مشترک است و توجه به آن می‌تواند طراحی اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تری را برای شما رقم بزند. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خود را به جای مخاطب بگذارید: برای طراحی بهتر هر نوع بسته بندی حتی طراحی بسته بندی پشمک نیز باید خود را به جای مخاطب بگذارید و بر اساس نیازهای آن‌ها اقدام به طراحی نمایید. به طور مثال در خصوص کیسه فریزر از خود بپرسید چه نوع بسته بندی کاربردی‌تر است؟ من اگر جای مشتری بودم با چه جنس یا چه رنگ بسته بندی بهتر ارتباط می‌گرفتم؟ و….
  • استفاده از رنگ‌هایی متناسب با اهداف برند: سعی کنید رنگ بسته بندی محصول خود را همراستا با احساسی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب نمایید. به طور مثال اگر به دنبال ایجاد اعتماد هستید رنگ‌هایی مثل آبی موثر خواهند بود اما اگر به دنبال شور، هیجان و تمایز هستید استفاده از رنگ‌هایی مثل نارنجی، قرمز و…. بهتر خواهند بود.
  • ارائه اطلاعات محصول به صورت واضح: سعی کید اطلاعات محصول خود را چون مواد تشکیل دهنده به طور واضح بیان کنید تا مشتری با یک نگاه کلی محصول را سنجیده و سردرگم نشود. در طراحی کیسه خوراک دام ارائه اطلاعات مهم و ضروری در رابطه با محصول ضروری است.
  • استفاده از مواد اولیه باکیفیت: از آنجایی که کیسه فریزر محصولی نیست که معمولا به صورت یکجا و حتی در مدت کوتاه چند روزه مصرف شود بهتر است در بسته بندی ان از مواد اولیه باکیفیتی استفاده شود تا مشتری در طولانی مدت به مشکل نخورده و نیاز به بسته بندی جداگانه نداشته باشد.

بسته بندی کیسه فریزر          بسته بندی کیسه فریزر

نمونه طراحی بسته بندی کیسه فریزر

باتوجه به موارد گفته شده می‌توان گفت که بسته بندی پلاستیک زیپ دار و معمولی آنچنان ساده نیست و بهتر است برای پیگیری بهتر آن از ایده‌های موجود در این حوزه و نمونه‌های مختلف اجرا شده الهام بگیریم. مجموعه استودیو فهار سالهاست که در زمینه چاپ و بسته بندی انواع محصولات، طراحی گرافیک، دیجیتال مارکتینگ، برندینگ و.. فعالیت دارد و می‌تواند کالکشن بزرگی از انواع طراحی‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم گوشه‌ای از میزان اهمیت انواع طراحی بسته بندی را چون طراحی بسته بندی نان، طراحی بسته بندی لوازم بهداشتی، طراحی بسته بندی گل محمدی و به خصوص موضوع مورد بحث یعنی کیسه فریزر را شرح دهیم و از نکات موجود در طراحی آن تا انواع آن را بررسی نماییم.

4.5/5-(2امتیاز)

مطالب مشابه