اگرچه ایران سرزمین ادویهها نیست و معمولا این عنوان را باید برای کشوری مانند هند به کار برد، اما در این زمینه جایگاهی دارد، چرا که ادویهای مانند زعفران که آن را گرانترین ادویه جهان مینامند به نام ایران ثبت شده است.
از طرف دیگر، ایرانیان شاید به نسبت مردم بسیاری از کشورهای دیگر علاقه بیشتری به استفاده از ادویههای مختلف داشته باشند.
برآوردها نشان میدهد در ایران سالانه 220 هزار تن ادویه مصرف میشود که درصدی از آن تولید داخل و درصد بالایی از آن هم وارداتی است.
زیره سبز و زیره سیاه در کرمان، فلفل قرمز در سبزوار و گرگان، سماق در تبریز و گلپر در شهرهای شمالی کشورمان و همچنین زعفران در استانهای مختلف کشت و تولید میشوند.
درحالی که بسته بندی محصولات راز طلایی رشد صادرات غیرنفتی محسوب میشود، عمده محصولات کشاورزی از جمله ادویه به دلیل نامطلوب بودن فرآوری و بسته بندی نه تنها با عرضه فلهای ارزآوری شان کاهش یافته بلکه روزبهروز جایگاه صادراتی خود را در بازارهای جهانی از دست میدهند و با نام و برند کشورهای دیگر در بازار جهانی عرضه میشوند.
بسته بندی زیرمجموعه هنر بازاریابی است که نشانگر رشد ساختار تولید و بازار هر کشوری به شمار میرود.
در استودیو توسعه برند فهار با ایده های خلاق و جذاب در کنار شما هستیم برای برندسازی محصولات کشاورزی صادراتی!!!
شماره تماس همراه : 09123128430
برای مشاهده فتومونتاژهای دیگر کافیست به صفحه خدمات فتومونتاژ ما یک نگاهی بیاندازید :