تاریخچه ویدیو مارکتینگ و مزایای آن
در این مقاله ابتدا راجع به تاریخچه ویدیو مارکتینگ در دنیا و سپس در مورد مزایا و تکنیکهای مختلف ویدیو مارکتینگ صحبت میکنیم.
مدت زمان مطالعه:کمتر از چهار دقیقه
تاریخچه ویدیو مارکتینگ
چرا دکمه «پخش» جذابترین کال تو اکشن در وب است؟!
اپل و فاکس از اولین پرچمداران شروع ویدیو مارکتینگ در دنیا بودند و در سال ۱۹۹۵ شاهد اولین وایرالسازی ویدیو به نام the spirit of christmas در فضای وب بودیم. ویدیو مارکتینگ یکی از تکنیکهای وایرال مارکتینگ است. وبسایتهای اشتراک ویدیو از سال ۱۹۹۷ رشد قارچگونهای داشتند و از معروفترین آنها میتوان به یوتیوب (۲۰۰۵) و آپارات (۱۳۸۹) اشاره کرد. در سال ۲۰۰۷ پلتفرمهایی نظیر فیسبوک نسخه ویدیویی خود را ارائه نمودند و بعدها در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند که حدود ۹۰ درصد محتوای آنها ویدیو بوده است. در سال ۲۰۱۲ اولین ویدیوی یوتیوب رکورد یک میلیارد بازدید را به نام «style Gangnam» شکست و کسبوکارها از ویدیو مارکتینگ برای بیشتر و بهتر دیده شدن استفاده کردند.
در سال ۲۰۱۶ پخش زنده ویدیو در فیسبوک راهاندازی شد و امروزه ویدیو مارکتینگ فقط یک گزینه نیست! زمانی که شما قادر نیستید هزاران کلمه را بازگو کنید یا به نگارش دربیاورید ویدیو یک راهحل استثنایی است چرا که کاربران امروزه دکمه پخش را محکمتر از قبل فشار میدهند!
خدمات تخصصی
استـــودیو فهـــار
جریان ده سال اخیر در ویدیو مارکتینگ: انتخاب، راز موفقیت
رفته رفته تلویزیونها و دسکتاپها برای تماشای فیلم فراموش میشوند و کاربران ترجیح میدهند خود را کمتر در معرض محتواهای سیاسی و اجتماعی از قبل برنامهریزی شده قرار دهند و به انتخاب خودشان به کمک سرچ هشتگ، کوئریها، وبسایتها، پلتفرمهای پخش ویدیوی آنلاین و … به محتوای مورد علاقه خود برسند. مهمترین سرمایه در وب، مردم هستند! زمانی که کاربر به محتوای مورد علاقه خود میرسد، هر اکشن نظیر لایک، کامنت، شیر، استوری و … به شبکههای اجتماعی یا موتورهای جستجو کمک میکند که محتوا را در جایگاههای بهتری و به افراد بیشتری نشان دهد.
قابلیتهای جدید موتورهای جستجو مانند زیرنویس خودکار توسط گوگل، قابلیت نامگذاری قسمتهای مختلف در یوتیوب و … نشان میدهد که ویدیو مارکتینگ در آینده شاهد یک رشد تصاعدی است. برای کسبوکارهای کوچک تجربه ثابت کرده است در وب کیفیت محتوا مهم است نه کیفیت فیلمبرداری! اما این قضیه در مورد برندهای بزرگ تفاوت دارد. برندهای بزرگ حتی ممکن است از پویانمایی مسکات یا کاراکتر تبلیغاتی خود استفاده کنند و یک خروجی رئال- انیمیشن را شاهد باشیم.
ویدیو مارکتینگ تا آنجا پیش رفته است که برخی از برندها برای واحد خوشحالسازی مشتریان ویآیپی اقدام به ساخت ویدیوهای اختصاصی در مناسبتهای ویژه میکنند. پوشش یک ایونت مانند نمایشگاه را در نظر بگیرید؛ اطلاعرسانی از نحوه حضور شما در یک نمایشگاه بینالمللی مسلماً تأثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان جدید و آگاهی از برند دارد. ویدیوها میتوانند باشگاه مشتریان شما را به تصویر بکشند، آپشنهای جدید وبسایت یا اپلیکیشن شما را معرفی کنند یا یک نقش ویژه در معرفی محصول جدید شما داشته باشند. به طور مثال یک شرکت چاپ سررسید را در نظر بگیرید؛ علاوه بر اینکه طراحی سالنامه مهم خواهد بود، این شرکت میتواند با ساخت تیزر در ماههای انتهایی سال، به لانچ محصول جدید خود در سال آینده فکر کند، حتی میتواند قدمت برند خود را به تصویر بکشد. یک فروشگاه اینترنتی پوشاک را در نظر بگیرید؛ برای شوتینگ کالکشن جدید خود چه راهی بهتر از ویدیو مارکتینگ دارد؟
وایرال سازی ویدیو: ارتباط چند حسی
برای درک اهمیت ویدیو مارکتینگ نیازی به بررسی آمارهای هاباسپات و اسمارت اینسایت در مورد افزایش اعداد و ارقام نیست. هر جا یک برند بتواند از طریق یک داستان به صورت غیر محسوس اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود بکند، یک حلقه درست بازاریابی شکل گرفته است! این موضوع در ساخت فیلم صنعتی نیز به خوبی قابل مشاهده است.
آمارها نشان میدهد وجود ویدیو در سایتها به افزایش انگیجمنت و نرخ تبدیل آنها کمک زیادی میکند. شما در یک محتوای ویدیویی هفت ثانیه وقت دارید که کاربر را پای محتوای خود میخکوب کنید. داشتن یک تقویم محتوایی برای انتشار محتوا در پلتفرمهای مختلف به شما کمک میکند تا از الگوریتمها و ساختار وب، اهرمی برای رشد برند خود بسازید. برای درگیر کردن کاربران باید سناریو داشته باشید. یک ویدیو بدون استوری بورد همانند یک خانه بدون فنداسیون میماند! برای تدوین سناریو نیاز به اطلاعات دموگرافیک و پرسونای مخاطبان خود دارید. شناسایی ترندهای بازار و پاسخ به چالشها میتواند یکی از راههای وایرالسازی باشد. اگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ درست استفاده کنید و از دل یک تیم خلاقیت، ایدهی یک ویدیوی کوتاه را پرورش دهید، مطمئن باشید که شانس موفقیت شما بالا است.
آزادی عمل با ویدیو مارکتینگ
با ویدیو مارکتینگ میتوانید از تکنیکهای درون استریم (پیشپخش، میانپخش، پساز پخش) استفاده کنید، البته به تناسب و ماهیت کسبوکار و هدفی که از اجرای آن کمپین دارید. پلتفرمهایی که برای اجرای کمپین وجود دارند به شرح زیر هستند:
- CPV: پرداخت هزینه به ازای نمایش
- CPI: پرداخت هزینه به ازای نصب
- CPC: پرداخت هزینه به ازای کلیک
- CPA: پرداخت هزینه به ازای یک اکشن خاص
ویدیوها میتوانند در لندینگپیج کمپینهای ایمیل و سایت نیز استفاده شوند. دادههای بازاریابی حاکی از آن است که ویدیو مارکتینگ به طرز عجیبی نرخ تبدیل را افزایش میدهد. ویدیوها بهترین گزینه برای داستان سُرایی هستند. با یک ویدیو میتوانید از قدرت بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ استفاده کنید.
کافیست بتوانید یک ویدیو را ترند و هزینههای خود را بهینه کنید، بعد از آن میتوانید در حالی که چای خود را مینوشید، شاهد زنگ خوردن واحد کال سنتر خود باشید! در مقابل، تصور کنید که چه هزینه و زمانی باید صرف کنید تا در تلویزیون و بیلبوردهای سطح شهر دیده شوید و مردم راجع به شما صحبت کنند.
ویدیو مارکتینگ تکنیک مورد استفاده ولاگران مشهور است. زمانی که شما یک ولاگر هستید بیش از اینکه کمیت تولید مهم باشد، کیفیت محتوایی که ارائه میکنید حائز اهمیت است. ویدیوها به خاطر ذات داستانی بودن، کمک زیادی به رشد اینفلوئنسرها خواهند کرد. با ویدیو مارکتینگ به راحتی میتوانید داستان برند خود را انتقال دهید حتی اگر در قالب یک لوگوموشنِ تاثیرگذار باشد.
بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط
ساده شروع کرده و بزرگ فکر کنید! ویدیو مارکتینگ یکی از بهترین گزینهها برای بازاریابی درونگرا یا ربایشی است. برای کسب و کار خود یک چشمانداز بزرگ داشته باشید. وقتی دیگران جذب بازاریابی شما میشوند شانس موفقیت شما در قراردادهای تجاری یا تارگتی که برای خود تعریف کردهاید بالا خواهد رفت. ویدیو مارکتینگ نه تنها مشتریان جدید را افزایش میدهد بلکه سبد خرید مشتریان قدیمی را توسعه میدهد.
به یاد داشته باشید که بدون داشتن یک «استراتژی»، سردرگم میشوید و راه رسیدن به مقصد را گم خواهید کرد. داشتن یک نقشه راه و خوب ارائه کردن آن چه برای فروش دارید، به شما اثبات میکند که بازاریابی تنها فروش محصولات نیست، بلکه فروش داستانیست که میسرایید.
اگر برندینگ برای شما حائز اهمیت است، از قدرت یک ویدئوگرافر بهره ببرید، با ساخت موشنگرافی یا انیمیشن خود را از رقبای قدیمی جدا کرده و توجهها را به سمت خود جلب کنید. اگر روابط عمومی خوبی در شرکت خود دارید بیزینس مکمل خود را پیدا کرده و وارد مذاکره شوید. برندهای کوچکی که ارزش ذاتی قابل قبولی دارند ولی توسعه چندانی پیدا نکردهاند میتواند اسپانسر ویدیوی برند مکمل خود باشند. به طور مثال یک برند پوشاک میتواند اسپانسر تیزر یک برند «محصولات چوبی» باشد.
ویدیوها در تجربه سرچ کاربر همواره تاثیر مثبتی داشته و کاربرانی را که در موتورهای جستجو به دنبال رفع یک نیاز هستند را درگیر میکند. ویدیو مارکتینگ در سوشال و سایت قابلیت ترکینگ و مانیتورینگ دادههای بازاریابی را دارد. بر اساس نرخ تعامل کاربران با ویدیوی خود میتوانید برای قدمهای بعدی تصمیمات هوشمندانهتری بگیرید. با بالا رفتن سرعت نت و قدرتمند شدن سختافزارها ویدیو مارکتینگ علی رغم هزینه نسبتاً بالا، همیشه یک گزینه مطلوب است.
مطالب مشابه
طراحی بدنه وسایل نقلیه راهی برای تبلیغات بهتر
نمونه کارهای طراحی بدنه ماشین مشاهده همه نمونه کارها طراحی بدنه وسایل نقلیه یک روش تبلیغاتی خلاقانه است که شما
ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاهی + هزینهها و نمونه کارها
نمونه کارهای تیزر تبلیغاتی مشاهده همه نمونه کارها برای توسعه و گسترش کسب و کار خودتان در کمترین زمان، نیاز
رنگها برای که به صدا در میآیند؟
در این مقاله کوتاه، سعی داریم راجع به تاثیر و نقش استثنایی رنگها بر بازاریابی و برندینگ صحبت کنیم. تئوری
برندینگ بهتر با طراحی استند رول آپ نمایشگاهی
رول آپ استند یک ابزار بازاریابی همه کاره و تاثیرگذار است که برای جلب توجه در رویدادها، نمایشگاه های تجاری