نرم افزارهای طراحی فونت فارسی

نرم افزارهای ساخت فونت فارسی
نمونه کارهای طراحی لوگو

فونت یکی از مباحث مهم در نرم افزارهای گرافیکی و واژه پرداز و به طور کلی طراحی گرافیک است و نقش بسیار مهمی در جذابیت متن ها دارد. درواقع استفاده از فونت مناسب به زیبایی متون شما می افزاید. حال اگر فونت دلخواه خود را پیدا نمی‌کنید و از فونت های سیستم خود راضی نیستید، نرم افزار های طراحی فونت فارسی می توانند مشکل شما را حل کنند تا لحن های نوشتاری بیشتر و متنوع تری داشته باشید.

آموزش طراحی فونت فارسی

در دوره آموزشی طراحی فونت فارسی افراد با یک سری قواعد و اصول قلم فارسی و طراحی آشنا می ‌شوند. این آموزش، از ابتدا تا پایان طراحی فونت را با تمامی نکات ارائه می‌دهد و نرم افزارهای کاربردی طراحی فونت آموزش داده می‌شود. این آموزش برای دانشجویان رشته‌ گرافیک و دیزاینرها که ممکن است کارهای طراحی لوگو انجام دهند مناسب است، البته برای مبتدی ها و علاقه مندان به این دوره نیز پیشنهاد می‌شود.

خدمات تخصصی

استـــودیو فهـــار

نرم افزار طراحی فونت فارسی

نرم افزارهای کاربردی و بسیار وجود دارند تا شما به راحتی و با سلیقه خود بتوانید یک فونت کاملاً اختصاصی طراحی کنید. در اینجا چند نرم افزار کاربردی ساخت فونت را معرفی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی فونت اختصاصی خود را طراحی کنید.

نرم ‌افزار Glyphs:

نرم افزار گلیفس

این نرم افزار طراحی فونت فارسی برای طراحان مبتدی پیشنهاد می‌شود و یادگیری از این برنامه بسیار ساده و آسان هست نرم افزار Glyphs از فونت‌ های OpenType پشتیبانی می ‌کند و قابلیت ارتقا را نیز دارد. این برنامه به صورت پیوسته به‌ روزرسانی می ‌شود و پشتیبانی بسیار خوبی دارد. تنها عیبی که میتوان بر روی آن گذاشت این است که فقط بر روی سیستم‌ عامل مکینتاش اجرا می ‌شود.

نرم ‌افزار FontCreator:

فونت کریتور

این نرم افزاربه عنوان محبوب ‌ترین نرم افزار ساخت فونت شناخته ‌شده و با سیستم عامل های ویندوز سازگاری دارد. رابط کاربری ساده آن برای کاربران از هر سطحی حرفه ای تا مبتدی مناسب است. برای ساخت هر فونت 65535 قلم وجود دارد و قابلیت ایجاد و ویرایش فونت های WoFF، OpenType و TrueType را دارد.

نرم‌ا فزار Fontgrapher:

نرم افزار font grapher

این برنامه ساخت فونت شامل که شامل تمام حروف و اعداد است و فونت را ویرایش و به شکل دلخواه تغییر می‌دهد. فونت هایی طراحی شده با این نرم افزار در محیط ویندوز و تمامی نرم افزارهای گرافیکی قابل استفاده هستند و فونت‌ها را با 32000 قلم و یا فرمت‌ های فونت مختلف طراحی می‌کند.

نرم افزار FontLab:

نرم افزار فونت لب

این نرم افزار از ابزارهای گوناگون در محیط طراحی خود استفاده کرده است و توانایی فرمت های رایج مربوط به فونت را دارد. فونت ‌ها را با 65535 قلم تولید می ‌کند و با فیلتر های مختلف طرح شما را زیبا می‌کند.

نرت افزار Fontlab Studio:

نرم افزار fontlab studio

با این نرم افزار شما می توانید طراحی فونت فارسی را به راحتی انجام دهید. ابزارهای گوناگون در این نرم افزار برای راحتی کار شما قرار داده شده است و انواع فرمت های رایج فونت را نیز دارد.

لیست معروف ترین فونت های فارسی

نوع فونت در جذابیت متون و خوانده شدن آن تاثیر بسیاری در مخاطب شما ایجاد می‌کند. در بیشتر ویندوزها تعدادی فونت به صورت پیش فرض وجود دارد که کاربر می‌ تواند در برنامه ها از آن‌ها استفاده کند. همچنین برای داشتن فونت های بیشتر تنها با یک سرچ ساده می‌توانید آن ها را به صورت رایگان دانلود کنید. در این اینجا چند نمونه فونت فارسی کاربردی و زیبا را معرفی می‌کنیم.

فونت نازنین: این فونت از پر کاربردترین فونت‌ ها در بین ایرانیان به خصوص در ادارات و سازمان ها جهت نوشتن نامه های اداری است و در اکثر نرم افزارهای واژه پرداز قابل استفاده هست.

فونت B Titr: این فونت فارسی همانطور که از نامش پیداست در محتواها برای تیتر به کار می رود و به صورت برجسته نمایش داده می‌شود.

فونت ایران نستعلیق: این فونت بسیار زیبا برای نوشتن مقالات بسیار کاربردی هست و به صورت نستعلیق متون نوشته می‌شوند. طراحی این فونت توسط علاقمندان خط و زبان فارسی انجام شده است.

فونت رویا: این فونت فارسی نیز از دیگر فونت های پرکاربرد ایرانی ها است که در متون کتابی و اداری قابل استفاده هست. ظاهر ساده فونت رویا مورد استفاده در کارهای دانشجویی یا حتی تبلیغاتی نیز پیشنهاد می‌شود.

فونت وزیر: این فونت از زیباترین فونت ها محسوب می‌شود و با حالت زیبایی که دارد در کارهای گرافیکی و رابط کاربری نرم افزارها پر کاربرد هست. از لحاظ کیفیت بسیار بالا می باشد و حتماً در برنامه های خود آن را نصب کنید.

جمع بندی درباره نرم افزارهای طراحی فونت

 

نرم افزارهای طراحی فونت فارسی

فونت فارسی چه در سایت ها و چه در تبلیغات چاپی یکی از مسائل مهم بین طراحان است. این موضوع در طراحی بسته بندی محصول از اهمیت بیشتری برخوردار است. زمانی که کاربر یک صفحه از سایت را باز می ‌کند و یا یک بروشور تبلیغاتی یا مجله ای را می‌بیند یا حتی زیرنویس یک فیلم را می‌ خواند؛ فونت اولیت المانی است که با آن مواجه خواهد شد. در مجموع فونت زیبا و جذاب باعث می‌شود که طرح گرافیکی یا متون شما در طراحی لیبل زیبا تر دیده شود؛ و طراحان می توانند با توجه به نیاز خود، ا فونت مورد علاقه خود را طراحی کنند و آثار حیرت انگیزی را از خود به جای بگذارند. در نظر داشته باشید که شما طراحی فونت فارسی را برای مخاطبان اجرا می‌کنید، بنابراین نظرات و سلایق دیگران را حتماً جویا شوید و نظر عموم را در مورد بدانید.

 

مطالب مشابه