هیچ چیز به اندازه عکاسی از غذا نمی تواند کیفیت غذاها را به مخاطبان نشان دهد. در کافه رستوران ها، کافی شاپ و… برای تست غذاهای جدید، چه چیزی بیشتر از همه توجه شما را جلب می کند؟ قطعا عکس غذا یکی از مهم ترین آنها خواهد بود.
( طراحی شده توسط استودیـو فهـار )
عکاسی تبلیغاتی از غذا آنطور ها هم که به نظر می رسد ساده نیست، شما باید در عین خلاقیت، جزئیات غذا را به تصویر بکشید و این کار نیاز به تخصص و تجربه در این زمینه خواهد داشت.
اهمیت سرمایه گذاری در عکاسی از غذا را نباید دست کم بگیرید. از آنجایی که عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی طبق معیارهای واقعی و اصولی انجام می شود، می تواند اشتهای مشتریان را بیشتر کند. جدای از آن این عکس ها عطر، طعم و میزان گرمی و سردی تصویر را هم می تواند به مشتری منتقل کند و یک راهنما برای انتخاب و سفارش غذای آن ها باشد. اگر صاحب کترینگ و رستوران هستید، یا کافه دارید یا حتی به عنوان یک فریلنسر در حوزه مواد غذایی فعالیت می کنید، استفاده از این عکس ها جنبه درآمدزایی و تجاری هم برای شما خواهد داشت.
اگر شما هم قصد عکاسی از غذا ها یا عکاسی از محصول را دارید برای آنکه بتوانید جذاب ترین عکس ها را ثبت کنید، پیش از هر چیزی باید زاویه مناسب را انتخاب کنید. انتخاب زاویه عکاسی غذاهای سنتی و مدرن، بسته به شکل ظرف، ارتفاع، حجم غذا و… تعیین می شود. می توانید عکس ها را از زاویه بالا یا روبه رو ثبت کنید. علاوه بر این، شما باید به یک سری نکات دیگر هم توجه کنید که برخی از آن ها عبارتند از:
شما باید بیشترین زمان خود را صرف چیدمان و تزئین آن کنید تا ظاهری زیبا و رنگارنگ به خود بگیرد و بتواند به شکل اغواکننده ای توجه افراد را به خود جلب کند.
نورپردازی عکاسی از غذا نکته مهمی است که نباید ان را از یاد ببرید. سعی کنید از نور طبیعی یا نور مصنوعی استفاده کنید. می توانید از فلش یا حتی رینگ لایت و هایلایت های اینه ای به این منظور کمک بگیرید.
درست است که در عکاسی تبلیغاتی از نوشیدنی و مواد غذایی باید تا حد امکان رنگ ها واقعی باشند، اما برای آنکه بتوان نگاه ها را مجذوب کرد باید کمی اغراق کنید. به همین خاطر می توانید برای برجسته کردن رنگ ها از فتوشاپ و دیگر نرم افزار ها هم استفاده کنید. اما نباید از رنگ اصلی غذا دور شوید.
در عکاسی تبلیغاتی از غذا، پس زمینه یا یک صفحه سفید و رنگی است یا یک پس زمینه طرح دار، بسته به نوع غذا، نیاز خودتان ( تصویر را برای سایت می خواهید یا منو و…) می توانید یک پس زمینه مناسب انتخاب کنید که غذای شما روی آن جلوه داشته باشد.
حضور نور تاثیر زیادی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی دارد. چه قصد عکاسی از محصولات آرایشی و بهداشتی را داشته باشید چه پوشاک و… در هر صورت نور می تواند تصاویر را زیباتر از آنچه که هستند نشان دهند. این نکته در خصوص عکاسی غذا نیز صدق می کند اما به شرطی که به صورت اصولی ان را انجام دهید. برخی از مهم ترین شرایط و اصول نورپردازی عکاسی از غذا عبارتند از:
اگر هنوز به اهمیت عکاسی حرفه ای از غذا پی نبرده اید، بهتر است نگاهی به مزیت های این عکس ها بندازید که عبارتند از:
برای بهره مندی از این مزایا، باید عکاسی خود را به یک تیم متخصص بسپارید. مجموعه استودیو فهار با سال ها سابقه در زمینه عکاسی از غذا و محصول و استفاده از تجهیزات مدرن می تواند حرفه ای ترین عکس ها را برای شما ثبت کند.
برای آنکه تصاویر منحصر به فرد و خلاقانه داشته باشید، بهتر است از دیگر عکس ها ایده بگیرید. ایده عکاسی از غذا بسیار زیاد است و هر یک از آنها می تواند جرقه ای در ذهن شما باشد. از خلاقانه ترین این ایده ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
درست است که عکاسی تبلیغاتی از غذا مزایای زیادی دارد، اما نباید به قیمت آن بی توجه باشید. قیمت عکاسی از غذا بسته به سبک عکاسی، تجهیزاتی که استفاده می کنید، میزان ادیت و روتوش عکس و… باهم فرق می کند. اما از آن جایی که در عکاسی از غذا نیاز به تصویربرداری با هلی شات و تجهیزات پیشرفته ندارید، قیمت آن برایتان مقرون به صرفه تر خواهد بود. کافی است سفارش عکاسی خود را به عکاسان و تیم حرفه ای بسپارید تا تصاویر باکیفیت و حیرت انگیز داشته باشید.
FAHAR STUDIO
استودیـو فهـار مفتخر است که با بیش از 17 سال تجربه در زمینه طراحی گرافیک، توانسته اعتماد صدها برند معتبر را به خود جلب نموده و طراحی بیش از 600 پروژه موفق را در کارنامه خود به ثبت برساند. تعدد و مشتری پسند بودن نمونه کارهای موجود در این سایت، نشانگر کم و کیف این ادعاست. جهت مشاهده نمونه کارها و سفارش خدمات با ما در ارتباط باشید.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به استودیو توسعه برند فهار میباشد.