کاغذ تحریر چیست؟ کاربرد کاغذ تحریر چیست؟

کاغذ تحریر چیست

کاربرد کاغذ تحریر چیست؟

به طور معمول، کاغذ تحریر در انواع مختلف سفید و مایل به سفید، با بافت های مختلف از صاف تا برجسته ساخته می شوند. کاغذهای تحریر از خمیر چوب سفید شده با درجه بالا برای ورق های سولفیت یا الیاف پنبه درجه بالا برای ورق های پنبه ای ساخته شده اند. ورق های بازیافتی شامل خمیر فیبر با کیفیت بالا، خمیر چوب سفید شده یا الیاف پنبه است.

کاغذهای تحریر در چندین وزن، 20 پوند، 24 پوند و 28 پوند وجود دارند. کاغذهای تحریر عموماً برای سربرگ ها و سیستم های ارتباطی استفاده می شوند، اما می توانند برای آگهی های تبلیغاتی، گزارش ها یا هر پروژه دیگری که در آن کاغذ سبک وزن مناسب است نیز استفاده شود.


معمولاً انواع کاغذ چاپ وجود دارد که یکی از آنها کاغذ تحریر است.  انواع کاغذ چاپ از لحاظ فیزیکی گرفته تا وزن، نوع ساخت و اندازه با همدیگر متفاوت هستند، هیچ دو نوع کاغذی با هم برابر نیستند. اگر می‌خواهید بهترین کاغذهای چاپ‌ را داشته باشید، سرمایه‌گذاری بر روی کاغذ تحریر مناسب اولین قدم به سمت چاپ‌های بی‌انتها است که شما را ناامید نمی‌کند.

با این حال، با تعداد زیادی از کاغذهای چاپی مختلف، تعیین نوع کاغذ مناسب برای پایان نهایی می تواند دشوار باشد. در ادامه با انواع کاغذ چاپ آشنا شوید و سپس ویژگی های مشخص کاغذ تحریر را نیز ارائه خواهیم داد.

انواع کاغذ چاپ

انواع کاغذ چاپ

انتخاب نوع مناسب کاغذ چاپ می تواند برای چاپ های عالی بسیار مفید باشد. در حالی که بسیاری از چاپگر به خاطر عملکرد ضعیف خود معروف هستند، مشکل اساسی در واقع می تواند مربوط به انتخاب کاغذ یا انتخاب کارتریج جوهر شما باشد. به هر حال، یک چاپگر لیزری قرار نیست عکس‌های با کیفیت بالا را چاپ کند – به خصوص وقتی با کاغذ مات بارگذاری می‌شود. مطالب بخش زیر را مطالعه کنید تا انواع مختلف کاغذ چاپ و کاربردهای رایج آنها را بررسی کنید.

  1. کاغذ چاپگر جوهرافشان
  2. کاغذ چاپگر لیزری
  3. کاغذ مات
  4. کاغذ براق
  5. کاغذ استوک کارت
  6. کاغذ مقاله ای یا تحریر

1. کاغذ چاپگر جوهرافشان

به عنوان برچسب، کاغذ چاپگر جوهرافشان برای کار یکپارچه با چاپگرهای جوهر افشان طراحی شده است. شامل کاغذ عکس جوهر افشان، کاغذ کارت ویزیت، کاغذ چاپ جوهر افشان براق و موارد دیگر، اشکال مختلفی وجود دارد که نوع چاپی را که به دنبال آن هستید تعیین می کند.

در حالی که انواع دیگر کاغذهای چاپ با چاپگرهای جوهرافشان کار می کنند، همیشه بهتر است از کاغذی استفاده کنید که به طور خاص برای دستیابی به بهترین نتایج طراحی شده است.

2. کاغذ چاپگر لیزری

به طور مشابه، کاغذ چاپگر لیزری برای پرینترهای لیزری بهترین استفاده را دارد. برای چاپ تجاری و چاپ اسناد با حجم بالا، معمولاً از کاغذ چاپ لیزری استفاده می شود. در حالی که ممکن است فکر کنید بین کاغذ لیزری و کاغذ جوهرافشان چیز زیادی وجود ندارد، در واقع یک تفاوت عمده وجود دارد.

در حالی که چاپگرهای جوهر افشان از جوهرهایی استفاده می کنند که روی کاغذ خیس می شوند، چاپگرهای لیزری و دستگاه های کپی از کارتریج های تونر استفاده می کنند و از جوهری استفاده می کنند که روی سطح کاغذ باقی می ماند. به این ترتیب، کاغذ چاپ جوهر افشان می تواند رطوبت بسیار بیشتری را تحمل کند.

3. کاغذ مات

به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع کاغذ چاپ، ورق های کاغذ مات دارای روکش صاف و بدون بافت هستند. دقیقاً مانند یک عکس مات، حداقل براقیت را برای جلوه های مورد نظر می خواهید و به همین دلیل، استفاده از کاغذ عکس مات بهترین است.

مزیت اصلی کاغذ عکس مات، توانایی چاپ پرینت های دو طرفه با درجه بالا است. با توجه به روشنایی کاغذ، این بدان معنی است که پرینت های نیمه پوشیده در طرف دیگر نشان داده نمی شوند که می تواند برای ارائه شما فاجعه آمیز باشد.

4. کاغذ براق

کاغذ چاپ براق که معمولاً برای عکس ها به جای اسناد متنی استفاده می شود، درخشش نهایی را به پروژه شما می دهد. وقتی کاغذ چاپ براق با جوهرهای بادوام و کارتریج‌های با عمق رنگ خوب ترکیب می‌شود، چاپ‌های شما را واضح و درخشان می‌کند. با جذب جوهر، سطح براق وضوح بیشتری برای تصاویر ایجاد می کند که از ویژگی های کاغذ چاپ مات رایج نیست.

5. کاغذ استوک کارت

کاغذ کارتی محکم بهترین انتخاب برای اسکرپ بوک یا چاپ کارت ویزیت است. هنگامی که برای خرید کارت ویزیت خود به چاپخانه مراجعه می کنید، به احتمال زیاد از کاغذ استوک کارت به دلیل دوام و ضخامت آن استفاده می شود. از طریق افزایش دوام، کاغذ استوک کارتی به دلیل حفظ شکل خود حتی در سخت‌ترین آب و هوا مانند جیب‌های شما یا پنهان شدن در کیف‌هایتان شناخته شده است.

6. کاغذ مقاله ای

اگرچه به دلیل رزومه های دیجیتالی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، کاغذ رزومه زمانی انتخاب اصلی برای چاپ رزومه شما برای تحویل به مشاغل بود. به عنوان یک نوع کاغذ کمی سنگین‌تر، این یک احساس وزنی در رزومه شما ایجاد می‌کند که از دیگر افراد متمایز می‌شود.

کاغذ تحریر چیست؟

این نوع کاغذ یکی از انواع کاغذ چاپ است که به طور معمول برای چاپ روزنامه ها و یا مجله و همچنین چاپ کتاب استفاده می شود.برای چاپ کاتالوگ نیز می توان از کاغذ تحریر استفاده کرد. این نوع کاغذ برخلاف برخی کاغذهای دیگر چاپی هنگام نگارش جوهر به سرعت جذب می شود و بافت کاغذ به شکلی است که چاپ مورد نظر دارای کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی است.

کاغذ تحریر دارای پارامترها و ارزش گذاری های زیادی است و دارای مرغوبیت خوبی است، رنگ اصل کاغذ سفید است اما گر به سمت تیره شدن به رنگ قهوه ای تبدیل شود یعنی کیفیت کاغذ پایین است.

جنس خمیر کاغذ تحریر

جنس خمیر کاغذ تحریر

کاغذ تحریر از مواد شیمیایی ساخته می شود که با هم ترکیب می شوند. کاغذ تحریر با استفاده از ترکیب مواد شیمیایی در خمیر کاغذ تهیه می‌شود. وقتی که خمیر به کاغذ تبدیل شد، اغلب مشتریان ما دو نوع کاغذ تحریر را در ذهن دارند. ضخیم و نازک.

کاغذهای مختلف با اهداف متفاوتی طراحی می شوند. تولیدکنندگان با دقت مواد، فرآیند ساخت کاغذ را انتخاب می کنند که برای مطابقت دادن یک کاغذ با هدف آن استفاده می کنند. ما می‌توانیم این تفاوت‌ها را به وضوح در ساخت نوشتار و کاغذهای تحریر ببینیم.

کاغذ تحریر یک برگه با کیفیت بالا برای لوازم التحریر مهم مانند سربرگ است. کاغذهای تحریر کاغذی سبک وزن هستند که کیفیت بالاتری نسبت به دیگر کاغذها دارند. اغلب حاوی الیاف پنبه ای برای بهبود استحکام هستند.

به راحتی می توان از تأثیر کاغذ بر زندگی ما چشم پوشی کرد. با این حال، هر کجا که بچرخید، حضور کاغذ را می بینید. تمام کتاب ها، مجلات، دعوت نامه ها، آگهی ها، روزنامه ها و پست ها بر روی کاغذ چاپ و تحریر تولید می شوند.

تفاوت اصلی کاغذ چاپ و تحریر در ترکیب و جنس آن است. ترکیب تحت تأثیر الیاف و ترکیبات پوششی استفاده شده قرار می گیرد.

خمیر کاغذ، که اغلب به عنوان الیاف نامیده می شود، می تواند از چوب به صورت مکانیکی یا شیمیایی استخراج شود. چندین گزینه پوشش وجود دارد و هر کدام درجه متفاوتی از کاغذ را تولید می کنند. کاغذ تحریر بدون پوشش است در حالی که کاغذ چاپ روکش شده است.

 

فرآیند تولید کاغذ تحریر

تقریباً 1/3 از چوب های فرآوری نشده برداشت شده برای تولید محصولات مرتبط با کاغذ تحریر استفاده می شود.

خمیر (الیاف) درختان مورد استفاده در کاغذ به صورت شیمیایی یا مکانیکی استخراج می شود. کاغذهای گرافیکی و تخصصی با کیفیت بالاتر از استخراج شیمیایی تولید می شوند، در حالی که الیاف روزنامه خشن تر از روش های استخراج مکانیکی تولید می شوند.

سپس از مشتق کلر برای تجزیه بیشتر الیاف و سفید کردن کاغذ استفاده می شود. کاغذهای واقعاً درخشان به شدت سفید شده اند و با عدد روشنایی بالاتر نشان داده می شوند. حداکثر درجه روشنایی 100 نشان دهنده واضح ترین و سفیدترین کاغذ است.

ترکیبات پوشش دهنده کاغذ شامل خاک رس، پروتئین و کربنات کلسیم است و برای تأثیرگذاری بر عملکرد، وزن و جذب جوهر کاغذ به آن اضافه می شود.

پوشش و الیاف چیزی است که چاپ و کاغذ تحریر را متمایز می کند. قوام کاغذ روزنامه و پوستر بسیار متفاوت است زیرا فرآیند تولید برای ایجاد این دو به طور قابل توجهی متفاوت است.

هر محصول چاپی به کاغذ خاصی نیاز دارد که ویژگی های منحصر به فردی دارد. بنابراین دانش و دسترسی به کاغذ مناسب برای تولید مواد چاپی با کیفیت بالا ضروری است.

کاغذهای پوشش داده شده

کاغذی که دارای پوشش سطحی به منظور بهبود ظاهر و سطح چاپ است. پوشش می تواند مات، براق یا دارای سایر روکش ها باشد. کاغذ پوشش داده شده عموماً تصاویر واضح تر و روشن تری تولید می کند و بازتاب بهتری نسبت به کاغذ بدون پوشش دارد.

کاغذ تحریر ورق روکش دار (CW)

کاغذ چاپ و تحریر روکش دار حاوی خمیر چوب مکانیکی کمی است یا اصلاً وجود ندارد. برای اهداف آماری، هر کاغذی که حاوی کمتر از 10 درصد خمیر مکانیکی باشد، به عنوان بدون چوب طبقه بندی می شود. گریدهای بدون چوب روکش دار از قرقره های بدون روکش چوب (جامبو) به عنوان ماده پایه استفاده می کنند که روی آن یک یا چند پوشش معدنی نازک برای صاف کردن سطح و بهبود چاپ پذیری اضافه می شود. درجات فرعی بسته به سطوح روشنایی (با استفاده از مقیاس روشنایی GE) محدود هستند. نمونه‌هایی از کاربردهای نهایی کاغذ بدون چوب پوشش داده شده، کتاب‌های بسیار مصور، پوسترهای با کیفیت بالا، مجلات و قطعات تبلیغاتی است.

کاغذ مکانیکی پوشش داده شده (CM)

کاغذهای چاپ و تحریر روکش دار حاوی بیش از 10 درصد خمیر مکانیکی. فرآیند پوشش دهی مانند نمونه های بدون چوب پوشش داده شده است و درجه های فرعی بر اساس سطوح روشنایی هستند. کاغذهای مکانیکی پوشش داده شده عمدتاً برای مجلات و کاتالوگ ها استفاده می شوند.

کاغذهای بدون پوشش

کاغذی که عموماً جذب جوهر بیشتری نسبت به کاغذ پوشش داده شده دارد، زیرا فاقد پوشش است.

مکانیکی بدون پوشش (UM)

تمام کاغذهای مکانیکی بدون پوشش حاوی بیش از 10 درصد خمیر مکانیکی هستند. زیرگریدهای مختلفی در بخش مکانیکی بدون پوشش وجود دارد.

کاغذ تحریر  سبک وزن

کاغذهای سبک، گریدهای مکانیکی بدون پوشش با وزن پایه کمتر از 40 گرم در متر مربع (گرم بر متر مربع) هستند.

استاندارد UMدر کاغذ تحریر

کاغذ مکانیکی استاندارد بدون پوشش، دسته‌ای است که شامل گریدهای مکانیکی بدون پوشش بالای 40 گرم در متر و سطوح مختلف روشنایی است. اینها شامل کاغذهای کتاب حجیم ، کاغذهای با روشنایی بالا و بسیار روشن (مورد استفاده در بروشورها و درج روزنامه) و کاغذهای مکانیکی بدون پوشش کم براق هستند.

سایز کاغذ تحریر:

معمولا تولیدکنندگان این نوع از کاغذ آن را در دو سایز متفاوت 100*70 و 90*60 تولید و به بازارهای مختلف ارائه می کنند.

5/5-(1امتیاز)

مطالب مشابه