EN
EN

طراحی پوستر تبلیغاتی

تصویر تنها زبان مشترک دنیاست و هوشمندی و تمایز می‌تواند تفاوت یک پوستر بد با یک پوستر ماندگار باشد. پوسترها نسبت به دیگر تبلیغات چاپی و تصویری، مثل موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی زمان بیشتری در معرض دید هستند. یک پوستر با یک تصویر هوشمندانه می‌تواند مفهوم یک کتاب، رویداد، نمایشگاه، فیلم را در فقط چند ثانیه خلاصه کند. در ده سال گذشته افتخار طراحی پوسترهای نمایشگاه‌های بین‌المللی و کسب و کارهای صنعتی، با استفاده از تکنیک های فتومونتاژ و فتومنیپولیشن را داشته‌ایم. با فتومونتاژها می‌‌توان از مرز واقعیت ها رد شد و در دل و ذهن مخاطب نفوذ کرد. پوسترها برای پروموت موقت ایده، محصول یا رویدادی طراحی شده و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. در حالت ایده‌آل یک پوستر باید بتواند یک مخاطب در حال حرکت را جذب کند. برای جذب اولیه مخاطب زمان کوتاهی فرصت هست. بنابراین طراحی پوستر تبلیغاتی باید در نگاه اول بتواند چشمگیر باشد و توجه مخاطب را جلب کند.

نمایش ویدیو درباره poster design-overlay

پوستر تبلیغاتی چیست؟

پوستر تبلیغاتی یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که برای جذب توجه مخاطبان و انتقال پیام های تبلیغاتی استفاده می شود. طراحی پوستر تبلیغاتی عموما شامل تصاویر، متن و طرح های گرافیکی جذاب هستند و در اماکن عمومی، فروشگاه ها، نمایشگاه ها و سایر محل های قابل مشاهده قرار می گیرند. ساخت پوستر تبلیغاتی در ابعاد و اندازه های گوناگون انجام می شود. هرچه اندازه آن بزرگتر باشد، در دید عموم قرار خواهد گرفت. البته باید بدانید که هزینه اجاره بلیبورد و قیمت طراحی پوستر هم بیشتر خواهد بود.

نمونه کارهای طراحی پوستر

بالای 50 نمونه کار موفقیت پوستر برای نمایشگاه ها و شرکت ها تنها بخشی از رزومه استودیوی فهار می باشد

اهمیت و نقش پوستر تبلیغاتی در کسب و کار و برندینگ

طراحی بیلبورد تبلیغاتی در کسب و کار و برندینگ نقش بسزایی دارد. اولین نقش آن جذب توجه مخاطبان است. با استفاده از طرح های گرافیکی جذاب، رنگ های زنده و عکس های جذاب، پوستر تبلیغاتی به راحتی قابل تشخیص و قابل خواندن خواهد بود. در نتیجه مخاطبان به سادگی مجذوب پوستر شده و پیام تبلیغات را درک می کنند.

ساخت پوستر تبليغاتي همچنين برای افزایش شناسایي اهمیت زیادی دارد. با استفاده از لوگو، شعار تبلیغاتی و طرح های منحصر به فرد در فروش، پوستر تبليغاتي به سادگي می تواند يك برند را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. علاوه بر ان، پوستر بصورت دائم در دید مخاطبان قرار دارد و سبب یاداوری مکرر می شود. در نتیجه به صورت غیر مستقیم باعث ایجاد شهرت خواهد شد که نتیجه آن جز افزایش فروش و سود برای شما نخواهد بود.   

اهمیت و نقش طراحی پوستر تبلیغاتی

مشاوره تخصصی​

جهت دریافت مشاوره رایگان و درخواست خدمات شماره خود را وارد نمایید.

طراحی پوستر خلاقانه
طراحی پوستر تبلیغاتی خلاقانه

بیشترین استفاده از پوسترها در زمینه تبلیغات است. از این پوسترها برای معرفی و تبلیغ خدمات و یا محصولات استفاده می‌شود. یک پوستر خلاقانه در کنار طراحی بسته بندی محصول می‌تواند بهترین روش تبلیغاتی برای شما باشد. گاهی نیز هدف این پوستر ها پررنگ کردن نام تجاری و برندی خاص در حافظه مصرف کنندگان است. به طور کلی این پوسترها می‌توانند باعث افزایش آگاهی از برند، محصولات و خدمات شده و نقش مفیدی را در فرایند برندسازی ایفا کنند.

قسمت های مهم در پوستر تبلیغاتی

در هنگام تماشا یک پوستر تبلیغاتی کدام بخش آن توجه شما را به خود جلب می کند؟ ابعاد و اندازه؟ نوشته روی آن یا تصویر؟  قسمت های مختلفی در پوستر وجود دارد اما برخی از بخش های آن به عنوان بخش های کلیدی و طلایی شناخته می شوند که بیشترین تاثیر را در ذهن بیننده می گذارند. با شناخت این بخش ها می توانید به راحتی به هدف خود برسید. این قسمت ها عبارتند از:

  • عنوان: یک عنوان جذاب و قابل توجه که به طور مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کند و توجه آن ‌ها را جلب کند.
  • تصویر: یک تصویر جذاب که باعث ایجاد ارتباط بین محصول یا خدمات شما و مخاطبان شود. تصویر باید مناسب و قابل فهم باشد و به طور مستقیم به پیام تبلیغاتی شما اشاره کند.
  • متن: استفاده از یک متن کوتاه و قابل فهم که پیام شما را به صورت دقیق و مفید منتقل کند. استفاده از جملات کوتاه، شیرین و قابل حفظ برای جذب توجه بیشتر مخاطبان بسیار موثر است.
  • لوگو: استفاده از لوگو یا نشان تجاری شما در پوستر، باعث شناسایی سریع برند شما توسط مخاطبان می ‌شود.
  • اطلاعات تماس: درج روش های ارتباط با شما، نظیر آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت یا حساب های رسانه ‌ای در پوستر، سبب می شود تا مشتریان شما به راحتی با ما ارتباط بگیرند و در دسترس باشند.

طراحی پوستر نمایشگاه

هدف پوسترهای رویداد ، اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف است. مانند نمایشگاه‌ها، کنسرت موسیقی یا نمایش تئاتر. یک پوستر خلاقانه و زیبا می‌تواند نقش پررنگی در ترغیب مخاطبان برای شرکت در یک ایونت نمایشگاهی بازی کند. در این نوع پوستر ها ذکر اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان و مکان برگذاری حائز اهمیت است. پوسترهای اجتماعی نیز برای آگاهی بخشی از مسائل متنوعی مانند محیط زیست، سیاسی و اجتماعی هستند. این پوسترها مشکلات را به طرق مختلف نشان می‌دهند: ممکن است از طریق ایده‌های انتزاعی یا کنایی بیان شوند.

اگر قصد برگزاری یا غرفه سازی نمایشگاهی را دارید می‌توانید از خدمات غرفه سازی نمایشگاهی ارسطو استفاده نمایید.

 

پوستر نمایشگاه

قیمت طراحی پوستر، بنر و بیلبورد

هزینه اعلام شده جهت طراحی گرافیک می باشد و در صورت نیاز به عکاسی ، ایده پردازی خلاقانه، طراحی شعار، اسلوگان و… هزینه های مربوطه به صورت مجزا محاسبه خواهد شد. هزینه دریافتی استودیو فهار نسبت به تعرفه های انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مناسب و منطقی در نظر گرفته شده است.

نکات مهم در طراحی پوستر

پوستر ها باید در عین کوتاه بودن گویا باشند؛ اگر طرح شلوغ و  بهم ریخته باشد، ممکن است مخاطبان گیج شده و از پیام اصلی منحرف شود. معمولا پوسترها شامل هر دو عنصر  متنی و گرافیکی هستند، اگرچه یک پوستر ممکن است تنها حاوی عناصر گرافیکی یا کاملاً متنی باشد. پوسترها باید چشم نواز و حاوی اطلاعات مربوط باشند.

لازم به ذکر است که تعرفه طراحی پوستر در انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران (سال 1401) مبلغ 18 میلیون تومان می باشد. که استودیوی فهار، فرآیند طراحی پوستر را با 17 درصد تخفیف یعنی به مبلغ 15 میلیون تومان برای مشتریان عزیز خود انجام می دهد.

هدف مشخص

قبل از شروع به طراحی، هدف خود را مشخص کنید. طراحی پوستر تبلیغاتی رابطه مستقیمی با هدف شما دارد و هر یک از این اهداف نیاز به رعایت اصول خاصی است.

سادگی

پوستر تبلیغاتی باید ساده و قابل فهم باشد. استفاده از عناصر زائد و پرچمدار باعث کلافگی در ذهن مخاطب می‌شود.

استفاده از عکس

عکس ‌های جذاب به راحتی نظر مخاطبان را به خود جلب می ‌کنند.به همین خاطر بهتر است از عکس های مناسب و با کیفیت در پوستر خود استفاده کنید.

استفاده از فونت مناسب

فونت ‌های مناسب و خوانا در جذب نظر افراد تاثیر بسیار زیادی دارند. باید به سراغ فونت های قابل فهم، خوانا، زیبا و البته ساده بروید که مخاطب را گیج و سردرگم نکند.

استفاده از رنگ ‌های جذاب

رنگ ‌های جذاب و همچنین مطابق با تم هویت بصری شما سبب افزایش زیبایی پوستر شده و سبب شناسایی برند شما خواهد شد.

اولین المانی که که در پوستر نظر مخاطبان را جلب می‌کند تصویر آن است. اگر تصویر به اندازه کافی جذاب باشد مخاطب به خواندن عنوان و سایر محتوا هدایت می‌شود. تصویر باید پیام پوستر را به بهترین شکل از نظر بصری منتقل کند. به همین جهت معمولا فتومونتاژها گزینه‌های بسیار مناسبی برای تصاویر پوستر هستند. چراکه فتومونتاژ می‌تواند بدون محدودیت از مرزهای واقعیت فراتر رود و پیام مورد نظر شما را در دنیای بصری خلق کند.

قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید. یک تناژ رنگی نامناسب می‌تواند باعث شود پوستر شما برای مخاطبان نامرئی باشد. رنگ بندی پوستر باید به نحوی تدوین شود که توجه مخاطب را جلب و کنجکاوی او را تحریک کند. استفاه از رنگ های خیلی روشن و پاستیلی می‌تواند باعث ناخوانایی متن از فاصله‌ی  دورتر شود.

فضای خالی یا منفی در طراحی گرافیک بسیار مهم است. سعی کنید از فاصله بین عناصر استفاده کنید و هرگونه جزئیات زائد را حذف کنید. این کار باعث می‌شود تا طرح شکیل و لوکس باشد؛ تمیز به نظر برسد و از فاصله دور قابل مشاهده باشد. فضای منفی هم خواندن مطالب را آسان می کند و هم اثرگذاری بصری را افزایش می‌دهد.

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ پوستر از اهمیت بالایی برخوردار است. تکنیک های مختلفی برای انتخاب وجود دارد مانند کاغذ فوری، لترپرس، چاپ صفحه و غیره. انتخاب تکنیک مناسب چاپ می تواند جلوه ای خلاقانه به پوستر بدهد. البته مکان قرارگیری پوستر هم از المان های بسیار مهم در انتخاب تکنیک چاپ آن می‌باشد.

پوستر باید از فاصله دور خوانایی داشته باشد. خواندن اطلاعات اصلی باید به راحتی از فاصله دور انجام شود تا افراد را به سمت پوستر جذب کند. بنابراین از انتخاب فونت های بزرگ‌تر، و طرح های برجسته هراس نداشته باشید.

در نظر گرفتن موقعیت مکانی نیز هنگام ایجاد طرح پوستر مهم است. انتخاب مکان نامناسب، می‌تواند باعث بی ثمر ماندن یک طراحی خوب شود. همچنین رنگ دیواری را که می خواهید روی آن بچسبانید، بررسی کنید.

تایپوگرافی باید بازتاب کننده‌ی پیام و هدف پوستر شما باشد. انتخاب فونت مناسب که با موضوع هم‌خوانی داشته باشد و حفظ سلسله مراتب در وزن و اندازه فونت برای بولد کردن تایتل‌ها و مهم ترین مطالبی که میخواهید کاربر بداند، مهم است.  تایپوگرافی می تواند باعث شخصیت بخشیدن به طرح شود.

نحوه‌ی چینش المان های مختلف در کنار هم حائز اهمیت است. طرح شما در عین زیبایی باید واضح باشد تا خواننده شما بداند از کجا می‌تواند اطلاعات را پیدا کند.

اگر در زمینه پوستر، قیمت و دیگر موارد سوال دارید میتوانید با ما تماس بگیرید

و اما نکته های طلایی …

طراحی پوستر چیست؟

لازم است بدانید که امروزه پوسترها نوعی از طراحی های بصری هستند که برای بیان اتفاقات و اخبار مختلف چاپ می شوند و برای ارائه موضوعات و اطلاعات متفاوتی تولید می شوند. اغلب پوستر ها به شکل عمودی هستند و ابعاد آن ها طوری طراحی شده است تا مطالب درون آن ها خوانایی مناسبی داشته باشد. امروزه عملیات طراحی پوستر با ایده پردازی شروع می شود و با استفاده از عکس‌ها و تایپوگرافی ادامه پیدا مند. انتخاب درست فونت، فرم و رنگ باعث می شود تا پوستر نهایی بتواند باعث افزایش حس هیجان در مخاطب شود. به زبان ساده تر می توان گفت که طراحی پوستر مجموعه ای از انتخاب هاست. در واقع رنگ ها، فونت ها و فرم‌های مختلف در هنگام طراحی پوستر جذاب دست به دست هم داده و باعث خلق یک اثر هنری جدید و بهبود فروش و تقویت برندینگ می شوند.

تاریخچه طراحی پوستر

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پوستر در واقع یک واژه انگلیسی است که در فارسی نیز با همان نام شناخته می شود. لازم است بدانید که اولین بار، پوسترها در قرن ۱۹ میلادی در انگلستان تهیه و تولید می شدند. در واقع در آن زمان به هر طراحی تبلیغاتی بر روی چوب، پوستر گفته می شد. در واقع طراحان پوستر در زمان های قدیمی تر، نقاش‌هایی بودند که خلاقیت بیشتری داشتند. مثلاً یکی از همین طراحان، یک نقاش فرانسوی بود که ژول شره نام داشت که به عنوان یکی از طراحان شناخته شده پوستر در قرن نوزدهم شناخته می شود. امروزه این نقاش را با لقب پدر پوستر جهان می شناسیم. پوستر های طراحی شده توسط این فرد به خاطر مهارت بالایش در لیتوگرافی و طراحی بسیار زیبا طرفدار داشتند. البته با گذشت زمان و شروع جنگ جهانی دوم، پیشرفت هنر گرافیک و طراحی پوستر و ورود عرصه چاپ‌ به مقیاس عمومی، پوستر سازی گسترش یافت. جالب است بدانید که در ابتدا از تکنیک‌هایی مثل چاپ سنگی برای انتشار پوستر ها استفاده می شده است.

اگر بخواهیم در رابطه با تاریخچه پوستر در ایران اطلاعات جالبی به شما بدهیم، باید بگوییم که تصویرسازی تزیینی در فضاسازی های مذهبی اولین پوسترهای ایرانی بوده اند. در واقع ایرانیان با توجه به تقاضا و ذائقه افراد می توانستند به کمک آرایش و نقوش زیبا و به کارگیری رنگ ها، فونت های جذاب و قوانین خاص، از طراحی پوستر برای جلب توجه افراد و مخاطبان به آثار هنری خود کمک بگیرند. توجه کنید که امروزه برخلاف گذشته، زیبایی در شلوغی و تصاویر زیاد نیست. گاهی لازم است برای انتقال مفاهیم بصری از تصاویر ساده تر و فونت های معمولی استفاده کرد.

آموزش چگونگی طراحی پوستر

امروزه طراحان از نرم افزار‌های متفاوتی برای طراحی پوستر جدید و جذاب استفاده می کنند. یکی از راحت ترین کارها استفاده از نرم افزارهای طراحی پوستر یا پلاگین های آنلاین طراحی هستند. جالب است بدانید که مشهورترین نرم افزار طراحی پوستر، برنامه فتوشاپ می‌باشد. فراموش نکنید که طراحی پوستر نیاز به کسب مهارت های مختلف (مثل کار با فتوشاپ یا سایر نرم افزارها) دارد. توجه کنید که قبل از شروع طراحی شما باید یک تصویر ذهنی از پوستر مد نظر خود را در ذهن داشته باشید، سپس با اضافه کردن رنگ ها به طراحی کلی و استفاده از تصاویر وکتور و خلق جلوه‌های نوری، شما می توانید به پوستر خود جان ببخشید. اگر به دنبال طرح‌های سه بعدی و طراحی های پیچیده تر هستید، پیشنهاد می کنیم که از نرم افزارهای زیر کمک بگیرید تا لایه‌های ترکیبی را راحت تر بر روی هم اعمال کنید و به جلوه نهایی بهتری برسید.

نرم افزار های طراحی پوستر

بسیاری از کاربران تصور می کنند که طراحی کارت پستال و پوستر تفاوتی باهم ندارد، در واقع طراحی بسته بندی، پوستر و کارت پستال، کارهای تخصصی هستند و نیاز به مهارت های متفاوتی دارند. در ادامه قصد داریم تا ۴ نرم افزار برتر در زمینه طراحی پوستر جذاب را به شما معرفی کنیم، همراه ما باشید.

ادوبی ایلوستریتور :

این نرم افزار ساده ولی خلاقانه یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در زمینه طراحی گرافیک می‌باشد. شما می توانید برای رسم بردارهای پیشرفته، ایجاد طرح‌های مجعد و رنگ آمیزی به صورت پرسپکتیو، از این نرم افزار کمک بگیرید. جالب است بدانید که ابزارهای تایپ لمسی و اجرای طراحی های وکتور و بسیار پیچیده نیز توسط همین نرم افزار امکان پذیر شده است. شما می توانید با سه ساعت تمرین در هفته، در کمتر از یک ماه به کار کردن با این نرم افزار مسلط شوید.

کورل درا :

این نرم افزار سریع و قدرتمند در عین سادگی امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما می گذارد. برای مثال شما می توانید تمپلیت های ارائه شده را بازخوانی و ذخیره کنید و از ابزارهای مختلف برای کشیدن شکل‌های متفاوت هندسی کمک بگیرید. نصب پلاگین های تکمیلی بر روی این نرم افزار به شما کمک می کند تا مثل یک گرافیست، یک پوستر لایه بندی شده و کاملاً سه بعدی را طراحی کنید. برای یادگیری سریع و بدون کلاس این نرم افزار لازم است تا چیزی در حدود یک هفته زمان بگذارید تا پس از گذشت این مدت بتوانید به عنوان یک طراح پوستر حرفه ای به کار خود ادامه دهید.

فتوشاپ :

نرم افزار فتوشاپ که در قسمت قبل نیز معرفی شد، یک نرم افزار همه کاره ولی بسیار گسترده است که شما می توانید برای طراحی لوگو پرینت و پوستر از آن کمک بگیرید. توجه کنید که برای حرفه ای شدن در این نرم افزار نیاز به زمان بیشتری دارید. با این حال شما می توانید برای خلق و ویرایش تصاویر گرافیکی به صورت حرفه ای و قرار دادن افکت های مختلف و استفاده از ویژگی های متفاوت و جلوه‌های بصری ویژه از این نرم افزار استفاده کنید.

ادوبی ایندیزاین :

این نرم افزار صنعتی و حرفه ای می تواند در طراحی پوستر های جذاب یاری رسان شما باشد. شما می توانید به صورت مستقیم برای نگارش و ویرایش عکس‌ها و متون ایجاد شده از این نرم افزار کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که عناصر گرافیکی موجود در این نرم افزار با فرمت های خاصی کار می کنند و محدودیت های نسبتاً زیادی دارند. با این حال شما برای تنظیم اندازه ستون ها، کادرها و صفحه‌بندی می توانید از قدرت این نرم افزار به روز استفاده کنید. شما می توانید با روزانه سه ساعت تمرین، در کمتر از دو هفته به یادگیری اصولی این نرم افزار بپردازید.

توجه کنید که شما با در نظر گرفتن هدف کلی از یادگیری و زمانی که در اختیار دارید، می توانید از نرم افزارهای متفاوتی کمک بگیرید. در این قسمت سعی داشتیم تا معتبر‌ترین نرم افزارهای طراحی پوستر را به شما معرفی کنیم.

جدیدترین سایت های طراحی پوستر آنلاین

امروزه سایت های بسیار زیادی هستند که به شما کمک می کند به صورت آنلاین، پوستر های مورد نظر خود را طراحی کنید. اگر زمان کافی برای یادگیری نرم افزارهای اشاره شده در پاراگراف‌های قبلی را ندارید، می توانید از سایت ها و پلاگین هایی مثلpostermywal, venngage, Canva poster Maker و fotor کمک بگیرید.

1 – طراحی پوستر آنلاین با Canva :

این سایت یکی از برترین مراجع طراحی گرافیک است و شما می توانید تمامی طرح‌هایی که به آن نیاز دارید را در کمتر از چند دقیقه دانلود و طراحی کنید. امکانات حرفه ای این سایت و طرح‌های آماده بسیار جذاب آن به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت آنلاین پوستر های مد نظر خود را به صورت دقیق و قدرتمند طراحی کنید.

2 – طراحی آنلاین پوستر با venngage :

شما پس از ثبت نام رایگان در این سایت می توانید برای درک سلیقه و ذائقه خود، چندین طرح را انتخاب و وارد صفحه ادیتور شوید. این سایت به صورت شخصی سازی شده چندین پوستر پیشنهادی را در اختیار شما می گذارد.

3 – طراحی پوستر جذاب با postermywal :

این نرم افزار به شما کمک می کند تا به کمک قالب های رایگان و از پیش آماده شده، طرح مورد نظر خود را شخصی سازی کنید. شما می توانید از این نرم افزار لایه باز برای دانلود فایل‌های دمو نیز کمک بگیرید.

4 – طراحی پوستر جدید با fotor :

این ابزار جدید، امکانات قابل قبولی را در اختیار شما قرار می دهد. شما پس از ورود به سایت می توانید یک قالب آماده را انتخاب و به کمک ویرایشگر، شروع به شخصی سازی پوستر کنید.

اصول و نکات مهم در طراحی پوستر

طراحی پوستر اغلب موارد با یک ایده کلی شروع می شود. در مرحله بعدی، شما با در نظر داشتن این ایده، فرم‌ها، رنگ ها و فونت های متفاوتی را به کار می گیرید تا ایده اولیه را به یک اثر هنری تبدیل کنید. در نهایت پوستر طراحی شده می تواند تبدیل به یک عکس تبلیغاتی جذاب و یا پوستر مذهبی یا حتی پزشکی شود. جالب است بدانید که طراحان حرفه ای و کاردان می دانند که علاوه بر زیبایی، باید به ساده گرایی نیز توجه کنند. همواره به یاد داشته باشید که رنگ ها، مهم‌ترین المان ها در طراحی پوسترهای مختلف هستند. فونت ها نیز می توانند به نوعی مکمل رنگ و عکس استفاده شده باشند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات طراحی پوستر می پردازیم.

نمونه پوسترهای طراحی شده

نمونه پوسترهای زیبایی که در زیر آورده شده اند تنها بخشی از نمونه پوسترهای طراحی شده توسط استودیوی فهار می باشند. در طول چندین سال گذشته؛ تجربه ای که ما در طراحی پوستر با مشتریان و مدیران کسب و کارهای بین المللی داشته ایم را با شما در این مقاله به اشتراک می گذاریم تا هم با اصول طراحی پوستر بیشتر آشنا شوید و هم مقاله ما تئوری تور نباشد و این مقاله فرصتی است تا نمونه کارهای جذاب و اجرا شده بیشتری را مشاهده بفرمایید.

  • پوستر را طوری طراحی کنید که خواندن آن از راه دور آسان شود.

توجه کنید که اولویت اصلی طراحی باید بهبود ویژگی جلب توجه در یک پوستر باشد. شما باید اطلاعات کلی را در سطوح مختلفی بنویسید تا این اطلاعات از فاصله دور خوانده شوند. در نظر بگیرید که متون به کار گرفته شده در پیکره اطلاعات پوستر ها در سه زیر لایه مجزا قرار می گیرند. (عنوان، جزئیات اصلی و متن کوچک) شما باید برای عنوان از یک رنگ و فونت جذاب و خوانا استفاده کنید و سپس جزئیات اصلی را به صورت مختصر و مفید ارائه دهید. توجه کنید که متون کوچک و فرعی را باید با فونت های کوچک در قسمت های مختلف پوستر جای دهید تا پیکره اطلاعات با یک نظم سازمانی در دید مخاطب قرار بگیرد.

  • تقویت کنتراست را فراموش نکنید.

تضاد زیاد بین عناصر طراحی می تواند باعث جلب توجه اشخاص شود. بهتر است از یک فونت برجسته با رنگ های متنوع استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که به سراغ پالت هایی با رنگ های یکنواخت یا کمرنگ نروید. به یک پس زمینه رنگی بزرگ فکر کنید و با اضافه کردن رنگ های متضاد به پوستر خود جان ببخشید.

  • اندازه و ابعاد را از پیش در نظر داشته باشید.

توجه کنید که شما باید قبل از طراحی بدانید که این پوستر قرار است در کجا نصب شود. با توجه به این اطلاعات شما می توانید اندازه پوستر و نسبت تصاویر را به درستی انتخاب کنید. توجه کنید که دانستن اینکه پوستر در کجا قرار خواهد گرفت، به شما کمک می کند که پوستر جذاب‌تری طراحی کنید. برای مثال اگر پوستر طراحی شده قرار است که روی یک دیوار آبی نصب شود، شما نباید از رنگ آبی برای رنگ کلی پوستر استفاده کنید این کار باعث می شود تا شما تمامی رنگ های بولد و متضاد را در دیوار محو کنید.

  • فقط از یک فاکتور بزرگ استفاده کنید.

استفاده از تایپوگرافی، تصاویر و فونت های عجیب و غریب می تواند باعث جذابیت پوستر شما شود. تنها نکته کلیدی این است که شما مجاز به استفاده از یکی از این فاکتورها هستید. در واقع شما باید یک متن یا یک تصویر قالب را انتخاب کرده و سایر عناصر بصری را در سایز کوچک‌تری در پوستر اجرا و اعمال کنید تا مخاطب بتواند از یک فاصله کانونی درست، تایپوگرافی یا تصویر بولد و شاخص را مشاهده و برای رفع کنجکاوی خود به سمت پوستر بیاید.

  • استفاده از فضای خالی، راز موفقیت پوستر‌ های جذاب

توجه کنید که شما باید فاصله منطقی بین عناصر بصری مختلف قرار دهید. فاصله‌های زیاد بین فونت ها، تایپوگرافی و تصاویر می تواند به طرز چشمگیری حس کنجکاوی مخاطبان را از فاصله دور افزایش دهد. سعی کنید تا فاصله بین حروف، فاصله بین خطوط متنی، فضای اطراف و حاشیه را به درستی انتخاب کنید تا تمامی عناصر بصری استفاده شده بتوانند به بهبود و تقویت حس کنجکاوی در مخاطبان شما کمک کنند.

  • از تایپو گرافی برای فوکوس کردن مخاطب کمک بگیرید.

در هنگام طراحی پوستر شما می توانید به صورت دیوانه‌وار از تایپوگرافی های خاص و جذاب استفاده کنید. فراموش نکنید که شما باید طرح کلی تایپوگرافی فونت ها را با توجه به ذائقه قشر مخاطب و روانشناسی رنگ ها انتخاب کنید. از تایپوگرافی های بزرگ، عریض و جسورانه برای به رخ کشیدن هنر و طراحی خود کمک بگیرید، در واقع شما می توانید به کمک تایپوگرافی لحن پروژه‌های خود را تغییر دهید و از این کار برای امضای خود استفاده کنید.

  • از تکنیک های چاپی مدرن استفاده کنید.

بسته به سلیقه مخاطبان و موقعیت مکانی نصب شده پوستر؛ شما می توانید از تکنیک‌های خاصی کمک بگیرید. چاپ برجسته، چاپ طلاکوب، چاپ یو وی و تکنیک‌های مدرن این‌چنینی می توانند به افزایش دیده شدن پوستر کمک کنند. در نظر داشته باشید که این تکنیک‌ها معمولاً با هزینه‌های زیادی اجرایی می شوند ولی پرستیژ خاصی به پوستر شما می بخشند.

خصوصیات طراحی پوستر خوب و جذاب

یک پوستر خوب باید بتواند بیشترین حد مخاطب را به سمت خود جذب کند. در واقع طراحان حرفه ای می توانند به کمک ویژگی ها و جلوه‌های بصری، به افزایش و تقویت حس کنجکاوی مخاطبان کمک کنند. در ادامه ویژگی های یک پوستر خوب را برایتان بیان کرده ایم تا بتوانید از خلاقیت خود کمک بگیرید و با ایده‌هایی که از این توصیفات دریافت می کنید، یک پوستر جذاب طراحی کنید.

  • سادگی :

شما باید برای سرعت بخشیدن به درک مفهوم توسط مخاطب، از عنصر ساده گرایی استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از فرم‌ها و رنگ های مختلف، در عین سادگی از بروز پیچیدگی و گنگی در پوستر جلوگیری کنید.

  • گویایی :

مخاطبان شما باید بتوانند با نگاه اول موضوع کلی پوستر را درک کنند. در واقع فضای بزرگ پوستر نباید باعث ایجاد اختلال و گنگی مخاطب شود. مخاطب باید بتواند به خوبی پوستر را شناسایی کند و بدون نیاز به حل معما و بی‌واسطه به درک درستی از موضوع ارائه شده در پوستر برسد.

  • جذابیت رنگی :

یک پوستر جذاب باید قابلیت جلب توجه را داشته باشد. استفاده از رنگ های متضاد و جسورانه می تواند به شما در افزایش و تقویت فاکتور جذابیت کمک کند.

  • کادر بندی :

انتخاب کادر مناسب با طول و عرض استاندارد می تواند به شما در بهبود انتقال پیام کمک کند. معمولاً برای مضامین داستان گونه، مذهبی و طبیعت محور از کادرهای افقی و برای پوستر هایی با مضامین خبری از کادرهای تند و تیز و عمودی استفاده می شود؛ بنابراین با توجه به موضوع کلی و ذائقه قشر مخاطب لازم است تا از کادر بندی متفاوتی استفاده کنید.

  • ترکیب بندی :

طراحان بزرگ و شناخته شده می دانند که چگونه کادر و کمپوزیسیون را طراحی کنند تا بتوانند با رنگ ها و فرم های مدنظرشان، پوستری جذاب و چشم نواز تولید کنند. شما هم باید از رنگ ها، فونت ها و عناصر بصری متفاوت استفاده کنید تا جذابیت پوستر افزایش پیدا کند. در نظر داشته باشید که در هنگام انتخاب این عناصر باید به هارمونی تضاد و انطباق کلی این عناصر نیز توجه کنید طراحانی که به علم رنگ شناسی و روانشناسی تسلط بیشتری دارند، معمولاً طراحی های جذاب ‌تر و جسورانه تری را ارائه می دهند.

  • وحدت :

توجه کنید که تمامی عناصر بصری به کار گرفته شده در هنگام طراحی پوستر جذاب، باید به صورت درست و غیر پراکنده به کار گرفته شوند. چیدمان کلی باید طوری باشد که فاصله استانداردی بین اجزای مختلف وجود داشته باشد.

  • خلاقیت :

طراحان باید با ایده‌های مبتکرانه و خاص خود پوستر های جذابی را طراحی کنند. استفاده از چاشنی خلاقیت می تواند به بهبود جذابیت و تقویت اثر ماندگاری پوستر در ذهن مخاطب کمک کند. اگر خلاق نباشید، طراحی شما قدرتمند نخواهد بود. توجه کنید که خلاقیت شما باید در چهارچوب هنری و استاندارد شکوفا شود تا شما بتوانید پوسترهای جذاب و در عین حال مخاطب پسند خلق کنید.

اهمیت و تأثیر طراحی پوستر در بازاریابی محصولات

پوستر ها یکی از موثرترین راهکارها برای جذب مخاطب و شناساندن شرکت ها به سازمان های مختلف هستند. اگر طراحی پوستر به صورت هدفمند و هوشمندانه انجام شود، پوستر می تواند شما را چند پله بالاتر از سایر رقبا قرار دهد و به رشد شرکت شما کمک کند. در هنگام طراحی پوستر و ثبت سفارش طراحی در نظر داشته باشید که پوستر تبلیغاتی چاپ شده باید بتواند به صورت مستقیم در دید مخاطب قرار بگیرد، پس به تمامی عناصر بصری و ویژگی های گرافیکی پوستر توجه کنید.

فراموش نکنید که ما در عصری زندگی می کنیم که علاوه بر وب سایت ها و اپلیکیشن ها، فضاهای بسیار زیادی برای نصب پوستر ها و به اشتراک گذاشتن آن ها در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. در واقع طراحی پوستر می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و از طرفی مفید باشد. شما هم می توانید از پوستر های تبلیغاتی مذهبی، پزشکی و اطلاعات عمومی برای بهبود کسب و کار و تقویت برندینگ خود کمک بگیرید.

قیمت طراحی پوستر

جالب است بدانید که تعرفه کلی طراحی پوستر مقدار مشخصی می‌باشد. با این حال شما با توجه به تکنیک چاپ، جزییات، حجم و ابعاد کلی عناصر بصری به کار گرفته شده در پوستر ممکن است با قیمت های متفاوتی در اینترنت مواجه شوید. در حالت کلی میزان حرفه ای بودن طراح، مدت زمان تحویل پروژه و عوامل دیگر این چنینی نیز می توانند در قیمت نهایی فرآیند طراحی پوستر تأثیر گذار باشند. توجه کنید که دریافت فایل دیجیتالی پوستر به معنای اتمام کار نیست. شما باید بودجه مشخصی را نیز برای چاپ و در معرض دید قرار دادن پوستر ها اختصاص دهید تا بتوانید تبلیغات را به خوبی هندل کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نرخ طراحی پوستر تا حد زیادی به موضوع آن بستگی دارد. برای مثال پوستر های طراحی شده برای ۲۲ بهمن معمولاً ارزان‌تر از پوستر های انتخاباتی و یا مذهبی هستند. پوستر های تبلیغاتی نیز با توجه به دقت و ظرافت به کار گرفته شده توسط طراح، با قیمت های بالاتری طراحی می شوند.

انواع طراحی پوستر

پوستر ها را با توجه به هدف کلی و موضوع می توان در دسته بندی ‌های متفاوتی قرار داد. در ادامه قصد داریم تا طیف وسیعی از انواع مختلف پوست را به شما معرفی کنیم. توجه کنید که نحوه طراحی، تعرفه، قیمت عملیات طراحی، زمان مورد نیاز و نرم افزارهای به کار گرفته شده در طراحی این پوستر ها متفاوت است.

  • پوستر های تبلیغاتی

پوستر های تبلیغاتی معمولاً توسط برندهای مختلف (نوپا یا بزرگ) در اندازه‌های متفاوت در سطح شهر به کار گرفته می شوند. البته پوستر های دیجیتال نیز ممکن است در شبکه‌های مجازی برای تقویت برندینگ و افزایش شناخت مخاطبان استفاده شوند. به طور کلی پوستر های تبلیغاتی باید با چاشنی خلاقیت طراحی شوند تا بتوانند در تحریک احساسات در بیننده و درگیر کردن ذهن مخاطب برای خرید، موثر واقع شوند. به طور کلی طراح باید در طراحی پوستر های تبلیغاتی به ایجاد انگیزه و بهبود تصویر برندینگ کمک کند.

  • پوستر های خبری و اطلاع رسانی

این پوستر ها باید یک هدف و خبر را به صورت هوشمندانه و جذاب با تایپوگرافی بزرگ به نمایش در بیاورند. طراحان معمولاً برای طراحی پوستر های خبری و اطلاع رسانی از پس زمینه‌های الهام بخش برای افزایش تاثیرگذاری بر احساسات بیننده کمک می گیرند. این پوستر ها به صورت کلی باعث افزایش حس کنجکاوی و بهبود تعاملات مخاطبان می شوند.

  • پوستر های آموزشی

اینفوگرافیک به کار گرفته شده در تولید پوستر های آموزنده، کاملاً متفاوت از سایر پوستر هاست. در واقع در این پوستر ها انبوهی از اطلاعات واقعی و آموزنده در اختیار مخاطب قرار می دهند. این پوستر ها می توانند بدون نیاز به دانش قبلی، اطلاعات مفیدی را در رابطه با مسائل متفاوت در اختیار مخاطب قرار دهند. پوستر های آموزشی می توانند شامل دستورالعمل‌ها، بایدها و نبایدها، نکات و موارد این چنینی باشند. توجه کنید که طراحان باید در انتخاب عناصر بصری به کار گرفته شده در تولید این نوع پوستر ها دقت زیادی به خرج دهند تا در نهایت، پوستر طراحی شده بتواند باعث افزایش کنجکاوی و سرگرم کردن مخاطب شود.

  • پوستر های نمایشگاهی

پوسترهای مخصوص ایونت ها، رویدادها که غالباً در یک بازه زمانی خاص رونمایی و بهره برداری می شود یکی از گران ترین نوع پوسترهای تبلیغاتی می باشد. اینکار هم به منظور دعوت مردم برای شرکت در نمایشگاه (پوستر خبری و اطلاع رسانی) صورت می گیرد و هم به منظور نشان دادن اتفاقاتی که در داخل نمایشگاه در حال انجام است طراحی می شود. استودیوی فهار با افتخار ده ها نمونه پوستر نمایشگاهی بین المللی را در کارنامه خود جای داده است.

  • طراحی پوستر استخدامی

در طراحی پوستر های استخدامی، طراحان به شناساندن و بیان ارزش‌ها و چشم اندازهای شرکت و ویژگی های مورد نیاز برای استخدام اشاره می کنند. به طور کلی طراحی این پوستر ها نیاز به خلاقیت و دقت بسیار زیادی دارد، زیرا مخاطبان باید بتوانند جذب خدمات و برندینگ تبلیغاتی شده و ارتباط خوبی با شرکت اشاره شده در پوستر برقرار کنند. توجه کنید که امروزه پوستر های دیجیتالی استخدامی بیشتر از پوستر های چاپی به چشم می‌خورند، در واقع طراح باید با درک درست و شناخت سلیقه قشر مخاطب به طراحی پوستر های استخدامی بپردازد تا میل به استخدام شدن در شرکت‌ را در ذهن مخاطبان افزایش دهد.

 

طراحی پوسترهای خلاقانه

یکی از بزرگترین استودیوهایی که در زمینه طراحی انواع پوسترهای خلاقانه توانسته با سیل عظیمی از نمونه کارها ظاهر شود، استودیوی 360 درجه ای فهار می باشد. تعداد و کیفیت فتومونتاژ ها یا همان پوسترهای خلاقانه می تواند نویدگر این ادعا باشد.

انواع دیگری از پوسترها عبارت اند از :
  • طراحی پوستر فیلم
  • طراحی پوستر مسافرتی
  • طراحی پوستر رویدادی
  • طراحی پوستر انگیزشی یا تاکیدی
  • طراحی پوستر تحقیقاتی و کنفرانسی
  • طراحی پوستر پزشکی
  • طراحی پوستر تبلیغاتی
  • طراحی پوستر تئاتر
  • طراحی پوستر ترحیم
  • طراحی پوستر تولد
  • طراحی پوستر تبریک عید
  • طراحی پوستر تایپوگرافی
  • طراحی پست های جشنواره

جمع بندی

طراحان موفق، خلاق، پر انرژی و صبور مجموعه فهار آماده هستند تا با طراحی درست و اصولی پوستر های مد نظر، به تقویت برندینگ و افزایش کنجکاوی مخاطبان شما کمک کنند. شما می توانید با این شرکت همکاری کنید و از خلاقیت و انرژی طراحان و گرافیست های این مجموعه برای طراحی پوستر های جذاب و جسورانه کمک بگیرید. توجه کنید که امروزه برای فروش بیشتر نیاز به دیده شدن دارید، پس از تأثیر طراحی پوستر های چاپی و دیجیتال غافل نشوید و همین حالا سفارش طراحی را ثبت کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن، طرح نهایی را (پس از ویرایش مرحله ای و مشورت با سفارش دهنده) دریافت کنید.

با ثبت سفارش طراحی پوستر در مجموعه فهار می توانید، حقیقت پیوستن این معجزه را سرعت ببخشید.

با ما تماس بگیرید و درباره پروژه خود از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

4.8/5-(5امتیاز)