سوشال

سوشال‌ها بهترین مکان برای پاس کردن تست MVP (حداقل محصول پذیرفتنی) کسب و کارهای نوپا و فروشگاه‌ها در یک محیط کاملاً رایگان با کاربری آسان است. طبق آمارهای مستند حدود سه چهارم افراد، با تلفن همراه خود به توالت می‌روند و روزانه حداقل دو ساعت وقت خود را در سوشال‌ها می‌گذرانند و این نشان‌دهنده افزایش سرچ‌های موبایلی و اهمیت بازاریابی در سوشال‌ها است. رفته رفته سوشال‌ها هم همانند موتورهای جستجو از هوش مصنوعی بهره گرفتند و رفتارهای ربات گونه را کشف و با آن‌ها مقابله می‌کنند. وجود موتورهای جستجو کوچک در دل سوشال‌ها، امکان تارگت کردن مخاطبان را با هشتگ‌ها و کوئری‌ها امکان می‌سازد.
سوشال‌ها به کمک اسمارت‌فون‌ها از هر انسان یا بیزینس، یک رسانه کوچک ساختند که می‌تواند در انتشار اخبار یا فروش محصولات، حتی از یک وبسایت سریعتر و بهتر عمل کنند. هر بیزینسی با هر مخاطبی داشته باشید وجود سوشال‌های مختلف با کاربری های متفاوت، دست شما را باز نگه می‌دارد. برای مثال شاید بتوان اینستاگرام را بهترین مکان برای خرده فروش‌ها و ارتباط B2C دانست یا لینکدین را بهترین مکان برای آفرینش برند کارفرمایی یا سازمانی دانست. با توییتر می‌توان ژورنالیست شد و حتی امکان پولسازی در کانال‌هایی مانند یوتیوب وجود دارد. شرکت‌های سوشال در سال‌های اخیر با فعالسازی بخش آنالیتکس مثل اینسایت اینستاگرام و امکان ساخت اکانت‌های بیزینسی، بهترین فرصت را در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط برای تست بازار و جمع‌آوری داده و تحلیل‌ها در اختیار گذاشته‌اند.
محدودیت‌ها و توانایی‌ها سوشال‌ها با همدیگر متفاوت است. برای مثال سرعت پخش ویدیو در ایسنتاگرام را با توییتر مقایسه کنید یا سرعت ترند شدن اخبار در توییتر را با لینکدین مقایسه کنید متوجه خواهید شد انتخاب سوشال‌ها حساس‌ترین مرحله برای بازاریابی است. اگر در اینستاگرام کانال تلویزیونی را می‌توان فعال کرد در توییتر باید یک نویسنده چابک باشید یا در لینکدین باید انقدر خاص و اصیل باشید که بتوانید توجه مخاطبان را جلب کنید. برای ارائه شخصیت حرفه‌ای یک برند در سوشال‌ها باید از قدرت یک استراتژیست شبکه‌های اجتماعی به وسیله کپی رایترها، عکاسان، طراحان و ادیتورها بهره ببرید.