چاپ-و-بسته-بندی---FAHAR

بسته‌بندی خانه محصول شما است

بسته‌بندی خانه یک محصول است. هر محصول با توجه ماهیت مواد، شرایط استفاده، زمان استفاده، شرایط حمل و نقل و مخاطب هدف نیاز به بسته‌ بندی حرفه‌ای دارد. کسب و کارها مخصوصا کسب‌و‌کار نوپا نیازمند طراحی و بسته‌بندی هستند. طراحی و بسته‌بندی برای محصولات جدید، هنر مهندسی معکوس بر اساس تجربه‌های موفق و داده­ های بازار است که منجر به نمونه‌سازی و پیش‌تولید می‌شود.

 

 

قدرت چاپ و بسته‌بندی را جدی بگیرید

شروع علم UX (تجربه کاربری) را می‌توان از اولین تلاش انسان‌ها برای استفاده از اشیا دانست. علم تجربه کاربری، عمری به درازای خلقت اولین انسان دارد و رشدی به اندازه به تمام هزینه‌های محصول‌های صنعتی! هیچ صنعت یا کسب و کاری وجود خارجی ندارد مگر اینکه توانسته باشد به یک نیاز پاسخ دهد! فرمول پذیرش یک محصول توسط جامعه، در ابتدا با پاسخگویی به یک نیاز ارتباط مستقیمی داشت در ادامه فاکتوری به نام Conveiens یا “راحتی برای استفاده، باعث شد صنعت بسته‌بندی و چاپ خلق و ادامه یابد. در کارخانه‌های چاپ و بسته‌بندی، کارگران حتی در معرض از دست دادن اعضای بدن خود هستند تا یک محصول، کاربری راحتی برای عموم جامعه داشته باشد. یک تن ماهی، دارو یا سم، عطر یا غذایی که در مرزهای گمرک انبارش شده است را بدون بسته‌بندی تصور کنید، محصول بدون بسته‌بندی مثل یک انسان بی‌هویت است.

 

چند مثال ساده که قدرت بسته‌بندی را نشان می‌دهد

تصور کنید در تاریکی شب قصد استفاده از یک محصول بهداشتی را دارید در یک شرایط پراسترس و در نور کم، قابلیت باز شدن سریع و در عین حال نگهداری سالم محصول تا زمان استفاده می‌تواند یک آپشن حیاتی باشد! یا برای مثال کاغذ صابون را در نظر بگیرید به علت تاثیرپذیری صابون در برابر رطوبت، بسته‌بندی صابون از سه لایه تشکیل شده که سطح خارجی از پارگی کاغذ صابون جلوگیری و سطح داخلی از ترکیب صابون با کاغذ میانی جلوگیری می‌کند. بسته‌بندی یک دارو را در نظر بگیرید برای جلوگیری از انتخاب اشتباه داروها به علت هوشیاری کم معمول بیمارها، قادر به استفاده از هر رنگی نخواهید بود و رنگ ها و نشان ها کمک می کند تا با هوشیاری کم خطای کمتری رخ دهد.

 

نمونه پیش‌تولید برای چاپ و بسته‌بندی

ورود یک کالا به بازار نیازمند عبور از یک منشور چند وجهی شامل بازارسنجی، بازاریابی، خلق نشان تجاری، برند سازی و توسعه برند می‌باشد و مباحثی نظیر طراحی صنعتی، هویت بصری، ذائقه مخاطب، طراحی بسته‌بندی، کاهش هزینه‌های پیش تولید و درنهایت شناخت رسته‌ای از بازار که قرار است کالای نهایی در آن عرضه بشود همگی دارای اهمیت می‌باشد، بعلاوه در خیلی از کالاها بحث حمل و نقل و لجستیک، حفظ ویژگی فنی و در کالاهایی نظیر مواد غذایی فسادپذیری و… مطرح می‌باشد، طراحی گرافیک حرفه‌ای و مشاوره چاپ و بسته‌بندی توسط یک تیم متخصص برای ورود مطمئن یک محصول به بازار هدف خودش، از الزامات تولید می‌باشد که با هزینه اولیه معقول و منطقی جلوی ضررهای بعدی را می‌گیرد، ما در استودیو توسعه برند فهار با بهره‌گیری از تیم طراحی حرفه‌ای و با سابقه در کنار مشاوران با تجربه حوزه تولید، چاپ و بسته‌بندی در کنار شما هستیم تا تجربه بهتری از ورود کالا و خدماتتان به بازار داشته باشید.

 

شناخت از اکوسیستم چاپ، منابع انسانی، ماشین‌ها و متریال

ما در این مجموعه سعی می کنیم با استانداردسازی طراحی و استفاده از سیستم‌های مدیریت رنگ، ضمن بهینه‌سازی فایل‌های چاپی و افزایش کیفیت آن هزینه‌های تولید را بهینه کرده و خطاهای متداول در صنعت چاپ رو به حداقل برسانیم. بسیاری از کسب و کارهای نوپا نیاز دارند با استفاده از خدمات مشاوره در زمینه چاپ و بسته‌بندی قبل از ورود به بازرار نمونه پیش تولید کاملی داشته باشند ما با شناخت محدودیت‌ها و توانایی‌های ماشین‌های چاپ و بسته‌بندی، آگاهی از تمرکز جغرافیایی چاپخانه‌های بزرگ و هماهنگی با طراحان و شناخت بازار از هزینه‌های مجدد احتمالی آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

مقوله طراحی بسته‌بندی یک شاخه اساسی در گرافیک دیزاین است و نیاز به مطالعات وسیع و تجربه در حوزه چاپ، بسته‌بندی، مارکتینگ و فروش دارد . همچنین تسلط و شناخت خطوط راهنمای برند و هویت بصری آن، ساختار شناسی بسته‌بندی مواد و محصولات مختلف، از الزامات فعالیت یک طراح در حوزه بسته‌بندی می‌باشد البته تعامل سازنده با کارفرما و شناخت کامل بازار محصول یا محصولاتی که برای آن بسته بندی طراحی می‌شود نیز مهم است همچنین شناخت مواد، مصالح و تکنیک‌های مختلف بسته‌بندی و داشتن اطلاعات بروز، تکمیل کننده یک طراحی بسته‌بندی خوب است، ما در استودیو توسعه برند فهار از خلق هویت تجاری یک محصول و آغاز برندسازی با طراحی لوگو و نشان تجاری تا طراحی بسته‌بندی، پوستر تبلیغاتی و بیلبورد در خدمت کسب و کارهایی هستیم که دنبال خلاقیت و کارهای نو هستند.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «بسته‌بندی خانه محصول شما است»

  1. مانا ابراهیمی

    بسته بندی قدرتی بسیار بالا داره که متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان آن را فدای کمیت های مالی میکنند.

    1. ممنون از نظر شما، بله حق با شماست به امید روزی که این قدرت نادیده گرفته نشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *