انتخاب نام تجاری

برندها شایسته احترام هستند و باید نام نیکی برای آن‌ها برگزید. یک نام تجاری باید از فیلترهای حقوقی و ثبت، کپی‌رایت و نهایتاً ذهن و واکنش مخاطبان یک صنعت تست سالمی داشته باشد انتخاب نام تجاری مناسب می‌تواند توجه‌ها را به خود جلب کند و حتی باعث جذب سرمایه‌گذار شود. انتخاب نام تجاری نامناسب برای یک برند همانند خوراندن ذرت بو داده به یک کودک است ممکن است سرگرم کننده باشد ولی نمی‌تواند یک غذای کامل باشد. یک نام تجاری در حالی که باید قابلیت ثبت داشته باشد باید دوستدار دنیای وب برای رزرو دامنه‌ و یوزرنیم باشد. انتخاب نام‌های طولانی، چند سیلابی، چند املایی و ناهمگون می‌تواند باعث فراموشی برند شود ولی در عین حال فرمول خاصی برای تولید یک نام تجاری وجود ندارد. مثلاً اگر بعداً قصد فروش برند خود را دارید نباید از نام خانوادگی خود در اسم برند استفاده کنید این در حالی است که برندهای بزرگی در دنیا به نام صاحبان اصلی آن‌ها نامگذاری شده است. شما باید همه تصمیم‌ها را از جانب مشتری بگیرید برای مثال شما اگر قصد خرید یک اسمارت فون داشته باشید ترجیح می‌دهید از اپل خرید کنید یا از ” حمید معصومی‌نژاد”؟‌